Studenti se specifickými vzdělávacími potřebami

Akademická  psychologická poradna rozšířila poradenské služby pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami, ale i pro pedagogy a zaměstnance školy, kteří se s těmito studenty setkávají. Se specifickými vzdělávacími potřebami se setkáváme u studentů se zdravotním postižením, tj. pohybovým, zrakovým, sluchovým, případně postižením kombinovaným, a u studentů se zdravotním znevýhodněním, tj. s psychiatrickým onemocněním a s chronickým onemocněním. Samostatnou skupinu tvoří studenti se specifickými poruchami učení (SPU), ADHD a poruchami řeči (narušenou komunikační schopností), zahraniční studenti či sociálně znevýhodnění studenti.

Kontakty:

Poradna s Dr. Hubinkovou funguje přes aplikaci Skype nebo osobně. Objednání na konkrétní čas probíhá po hodině. Hodiny pro aktuální semestr a případné výjimky naleznete vždy vypsané v Aktualitách. 

Poradna s PhDr. Kristinou Březinovou probíhá osobně v prostorách VŠE. Objednání probíhá vždy předem, a to emailem.

Přehled činností psychologa na pracovišti Centrum pro studenty se specifickými potřebami na VŠE

  • Poradenství: individuální poradenství studentům se specifickými potřebami, což zahrnuje podporu při řešení emocionálních, sociálních nebo studijních obtíží, které mohou ovlivnit jejich studijní úspěch.
  • Diagnostika a hodnocení: Diagnostika studentů se specifickými potřebami za účelem identifikace jejich individuálních potřeb a případně doporučení přizpůsobené strategie a podpůrných opatření. Diagnostika zahrnuje úplnou diagnostiku specifických poruch učení (certifikovaný nástroj Dystest).
  • Psaní odborných posudků pro vedení Centra pro studenty se specifickými potřebami a pro studenty.
  • Krátkodobá individuální terapeutická podpora: Poskytování terapeutických sezení pro studenty, kteří potřebují podporu při zvládání psychických problémů souvisejících s jejich specifickými potřebami.
  • Individuální akademické poradenství: Pomáhání studentům s plánováním studia, výběrem kurzů a strategií pro efektivní učení. Relaxační techniky.
  •  Skupinové setkání a workshopy: Organizace skupinových setkání a workshopů pro studenty se specifickými potřebami. Setkání a workshopy by probíhaly by buď jednorázově nebo v cyklu více samostatných sezení. Možná je i online forma. Forma by byla sebezkušenostní: studenti by měli možnost si prostřednictvím aktivit osvojit nové techniky a postupy. Tematické okruhy: time management, zvládání prokrastinace, efektivní učení, asertivní jednání, zvládání stresu a zátěže, mapování vlastních silných stránek, emoční inteligence.
  • Spolupráce s fakultou a personálem: Poskytování informací o specifických potřebách studentů a doporučení strategie pro vytváření inkluzivního studijního prostředí. Školení pro akademický personál: Poskytování školení a workshopů pro vyučující a další zaměstnance na téma práce se studenty se specifickými potřebami.
  • Spolupráce s externími subjekty: s dalšími poradenskými centry na jiných školách, sdílení dobré praxe, spolupráce s externími zdravotnickými a sociálními zařízeními, odesílání studentů do návazné péče.

V případě jakýchkoliv dotazů se obracejte přímo na poradkyně (emaily v prokliku u jména)